Jak reklamować biuro rachunkowe?
Od wielu lat w Polsce stale zwiększa się liczba rejestrowanych działalności gospodarczych. Również w roku 2022, wydawałoby się bardzo trudnym ze względów geopolitycznych, kolejny raz zwiększyła się liczba rejestracji. I tak w III kwartale – podał GUS – zarejestrowano 93.970 nowych podmiotów gospodarczych, to jest o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Do obsługi księgowości tak wielu nowych działalności gospodarczych potrzeba coraz więcej księgowych, czyli również biur rachunkowych. Paradoksalnie, mimo wzrostu rejestracji nowych podmiotów gospodarczych, część z biur rachunkowych boryka się z niedoborem klientów. Mimo posiadania odpowiedniego zespołu, kwalifikacji, doświadczenia liczba klientów potrafi się nie zwiększać. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest niedocenienie potrzeby profesjonalnego marketingu internetowego. Niektóre z biur rachunkowych nigdy nie korzystały z takiego marketingu. W sytuacji wzrostu konkurencji i tworzeniu się dużych sieci usług księgowych, sięgnięcie po marketing w internecie staje się wymaganiem obecnych czasów.
Szczególnie wartymi uwagi są kampanie reklamowe Google Ads oraz pozycjonowanie stron internetowych. Poniżej otrzymasz niezbędne wskazówki, aby podjąć decyzję, która z tych dwóch form bardziej odpowiada twoim potrzebom i wymaganiom.
Jak promować biuro rachunkowe w Google Ads?
Rozpoczynając działalność biura księgowego zazwyczaj rozpoczyna się od stworzenia strony internetowej. Niestety pośród tysięcy podobnych stron przez długi czas nowa strona pozostaje bardzo trudna do znalezienia. Dzięki kampaniom Google Ads, natychmiast można dotrzeć z informacją o swojej stronie i o swoim biznesie do tysięcy potencjalnych klientów. Zwiększa to prawdopodobieństwo pozyskania nowych klientów, a co za tym idzie, większych zysków.
Kampanie Google Ads, że reklama biura rachunkowego staje się natychmiast widoczna w wyszukiwarce Google, i to na najwyższych pozycjach. Kampanie w Google Ads polegają na stworzeniu reklamy odpowiednio nasyconej słowami kluczowymi i właściwie skonfigurowanej. Kampanie reklamowe powinny informować, ale i trafiać w potrzeby potencjalnych klientów.
Za wielkim sukcesem platformy Google Ads stoją jej możliwości docierania do bardzo konkretnie sprecyzowanej grupy odbiorców. Jej atut to także możliwość skierowania na konkretną lokalizację geograficzną, demograficzną, dostosowanie harmonogramu wyświetlania reklam. Możliwość dowolnego kształtowania budżetu i jego wydawania to dodatkowe atuty, które pozwalają na rozsądne zarządzanie finansami przeznaczonymi na działania marketingowe.
Zalety
- natychmiastowe ukazanie się reklamy w przeglądarce Google
- budowanie rozpoznawalności biura rachunkowego
- zwiększony ruch na stronie internetowej biura rachunkowego
- mierzalna skuteczność kampanii
- szeroki wachlarz publikowania reklam u partnerów Google
- wyświetlanie reklam ponad wynikami organicznymi
- szczegółowe profilowanie odbiorców reklamy
- wpływ na pozycję w wyszukiwaniach organicznych
- więcej interakcji użytkowników strony internetowej
- możliwość dostosowania harmonogramu wyświetlania reklam
- łatwa kontrola budżetu na reklamę
Wady
- wymagane doświadczenie w konfigurowaniu kampanii
- zmienny system określania stawek za kliknięcia i konwersje
Pozycjonowanie stron SEO – marketing dla biur rachunkowych
Kolejnym działaniem marketingowym rekomendowanym przy reklamowaniu biura rachunkowego jest pozycjonowanie stron internetowych. Działanie to można prowadzić równolegle z marketingiem na Google Ads. Długofalowo synergia obu tych usług daje największe efekty.
W swoich założeniach pozycjonowanie strony internetowej ma sprawić, że pozycjonowana strona staje się organicznie łatwa do znalezienia w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu sposobu działania tzw. silnika wyszukiwarki Google. Ważną informacją jest to, że na efekty pozycjonowania należy odczekać zazwyczaj ponad 6 miesięcy, zazwyczaj jednak nawet ponad rok. Zaletą tego oczekiwania jest fakt, że efekty pozycjonowania mają charakter długotrwały.
Efektem pozycjonowania jest lepsza widoczność i wyszukiwalność strony biura rachunkowego w wyszukiwarce Google. Zajmuje wyższą pozycję i można ją znaleźć wpisując w wyszukiwarkę Google większą liczbę zapytań – słów kluczowych. Przy dobrze prowadzonym pozycjonowaniu możliwe jest znalezienie się w top 10 wyświetlanych wyników. Taka pozycja w wyszukiwarce Google to ogromna szansa na odniesienie biznesowego sukcesu, gdyż użytkownicy poszukujący konkretnej usługi rzadko kiedy szukają jej poza top 10 wyników wyszukiwań.
Zalety
- wzrost wyszukiwalności strony biura księgowego w wynikach wyszukiwania
- lepsza rozpoznawalność biura księgowego
- większa liczba potencjalnych klientów
- większa renoma w branży księgowej
- długotrwały efekt lepszej wyszukiwalności
Wady
- efekty widoczne z opóźnieniem mierzonym w miesiącach
- konieczność powierzenia usługi SEO profesjonalistom
Jak promować biuro rachunkowe w Internecie – podsumowanie
Dobry marketing oznacza wyprzedzenie konkurencji i pozyskiwanie nowych Klientów. Im szybciej zdecydujesz się na działania marketingowe, tym szybciej będziesz zbierać ich owoce. Profesjonalna promocja biura rachunkowego zawsze przekłada się na zyski, ale również renomę i prestiż, które przyprowadzą Ci kolejnych klientów. Dzięki dobrej reklamie wybijesz się nawet w branży, w której twoi konkurenci obecni są na rynku od wielu lat.
Jeśli potrzebujesz usługi Google Ads lub chciałbyś uzyskać więcej informacji na jej temat, to zapraszam do kontaktu poprzez formularz kontaktowy.
Artykuły, które również mogą Cię zainteresować:
- Co to jest Google Ads
- Historia, definicja i funkcje reklamy
- W jaki sposób reklamować firmę za granicą
- Jak wypromować firmę za darmo
- W jaki sposób wypromować firmę komercyjnie
- Jak reklamować dewelopera w Internecie
- Jak reklamować fundacje i stowarzyszenia w Internecie
- Jak reklamować w internecie kancelarię prawną, adwokatów i radców prawnych
- Jak reklamować biuro rachunkowe w Internecie?
ZAMÓW WYCENĘ
Jeśli jesteś zainteresowany usługą reklamy w Google lub chciałbyś zasięgnąć więcej informacji, to zadzwoń lub napisz za pomocą formularza kontaktowego.
- Zadzwoń : +48 663 336 662
lub skorzystaj z formularza poniżej, za darmo i szybko otrzymasz ofertę