ANIBIA

Co to jest Google Ads?

Czego się dowiesz?

Początki Google Ads

Firma Google jako właściciel najbardziej znanej i najczęściej używanej wyszukiwarki google.com dostrzegła jej potencjał komercyjny. W ten sposób w 2000 roku powstał Google Ads, system reklamowy, pozwalający na wyświetlanie w wynikach wyszukiwania tzw. linków sponsorowanych. System ten pierwotnie nazywał się Google AdWords. W 2018 roku zmienił nazwę na obecnie używaną, czyli Google Ads.

Reklamy zakupione w Google Ads wyświetlają się w wynikach zapytań wyszukiwarki Google, powyżej tzw. wyszukiwań organicznych i pozwalają natychmiast każdemu reklamodawcy na znalezienie się wśród najwyżej pozycjonowanych wyników organicznych. Dodatkowo dzięki partnerom współpracującym z Google reklamy mogą być widoczne na różnych portalach, serwisach i stronach internetowych.

Dla kogo polecana jest Kampania w Google Ads?

System Google Ads powstał przede wszystkim z myślą o usługodawcach, sklepach internetowych oraz przedsiębiorcach, którzy w właśnie w Internecie poszukują konsumentów swoich usług lub produktów. Google Ads pozwala na kształtowanie świadomości marki czy docierania do odbiorców z różnymi kampaniami nie tylko komercyjnymi, ale również społecznymi.

Obecnie z kampanii Google Ads korzystają nie tylko wielkie firmy prowadzące biznes globalny, ale również biznesmeni oferujący swoje produkty czy usługi na potrzeby rynku lokalnego. Także fundacje i stowarzyszenia chcące dotrzeć ze swoim przesłaniem do potencjalnie zainteresowanych osób dostrzegły w Google Ads ogromny potencjał informacyjny.

Z Google Ads korzystają osoby prywatne poszukujące większej rozpoznawalności swoich aktywności, idei, pomysłów. 

Przez kilka ostatnich lat obserwuje się stale rosnącą tendencję polegającą na tym, że coraz więcej podmiotów rezygnuje z innych, tradycyjnych form i nośników reklamy (prasa, telewizja, radio, itp.) a przechodzi wyłącznie na reklamę w Internecie. Aby nie przegapić tego ważnego trendu warto poznać działanie Google Ads i włączyć się w tręd, który wydaje się już dzisiaj bardzo ważny, a w przyszłości wprost niezbędny dla wszystkich podmiotów chcących zaistnieć w cyfrowym świecie.

Najważniejsze cechy Google Ads

Model licytacyjny – reklamy w Google Ads działają w modelu licytacyjnym. Reklamodawcy deklarują ile są skłonni zapłacić za wyświetlanie się ich reklamy. Konsekwencją tego jest fakt, że koszt reklamy są uzależnione od konkurencji w danej dziecinie. Wartość, jaką trzeba zapłacić za pojedyncze wyświetlenie, czy kliknięcie ulega wahaniom w czasie.

Płacisz za kliknięcia – w większości rodzajach reklam Google Ads reklamodawca płaci jedynie za kliknięcie lub konwersję, chociaż zdarzają się odstępstwa od tej reguły. Dodatkowo reklamodawca może ustalać limit kwoty, jaką zechce zapłacić za kliknięcie lub konwersję.

Szybkość działania – reklamy w Google Ads zaczynają się wyświetlać niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii (po krótkiej weryfikacji ze strony Google). Daje to ogromne możliwości szczególnie tym, którzy zaczynają swoje istnienie w sieci. W ciągu jednego dnia po utworzeniu strony lub sklepu i skonfigurowaniu kampanii reklamowej, od razu można pojawiać się na szczycie wyników wyszukiwań Google.

Elastyczność i duży wachlarz możliwości – Google Ads pozwala reklamować się na różne sposoby. Podstawowa forma reklamy, to reklama wyświetlana  jako odpowiedź na konkretne zapytania użytkowników wyszukiwarki Google. Istnieją również możliwości reklamowania się w formie wizualnej (logotypów, grafik, filmów, itp.).

Jak wygląda proces tworzenia kampanii Google Ads?

Wybór formy reklamy. Aby wybór ten był trafny, wcześniej warto przeanalizować cele kampanii, grupę docelową, dane geograficzne i demograficzne odbiorców oraz to, jak reklamują się konkurencyjne podmioty. W Google Ads możemy decydować czy nasze kampanie mają opierać się na wyszukiwarce czy/lub/i  opierać się na innych platformach i partnerach Google.

Opis produktu/usługi. Po dokonaniu wyboru formy reklamy niezbędne będzie opisanie produktu/usługi, czasem wykonanie niezbędnej grafiki, wyszczególnienie najważniejszych informacji i zalet produktu/usługi i samej firmy.

Wybór strategii kampanii. W zależności od potrzeb reklamodawcy należy określić to, na czym mu zależy najbardziej. W zależności od potrzeb będzie się można skupić np. na budowaniu świadomości marki, kliknięciach czy konwersjach. Każda z tych form ma inną skuteczność, koszt i cel. Warto stworzyć kilka różnych kampanii, po to aby w pełni wykorzystać potencjał jaki daje nam Google Ads.

Określenie budżetu. Google umożliwia nam ustalenie budżetu akceptowalnego dla każdego reklamodawcy. W dowolnej chwili budżet można modyfikować lub wstrzymać kampanię. Reklamodawcy bardzo często rozpoczynają przygodę z Google Ads przy niskim budżecie po to, aby stopniowo go podnosić, dostrzegając przy tym pozytywne efekty reklamy.

Ile kosztują kampanie Google Ads?

Zaletą, która zwiększa popularność Google Ads jest możliwość kontrolowania i dostosowania budżetu. Sam decydujesz ile chcesz wydać. W dowolniej chwili możesz zmienić budżet, zatrzymać kampanię, zoptymalizować ją pod konkretne zapotrzebowanie lub poszerzyć/zawęzić grupę docelową.

Reklama w Google Ads jest doskonałym narzędziem, które pozwala nam zobaczyć korelację między nakładem na reklamę a naszym zyskiem czy zwiększeniem popularności lub świadomości produktu/usługi.

AllEscort