ANIBIA

Jak reklamować firmę za granicą.

7 praktycznych wskazówek

Coraz więcej polskich firm wykazuje zainteresowanie ekspansją na inne niż polski rynki. Według danych GUS eksport polskich towarów np. w styczniu 2022 roku wzrósł o 16,6% w porównaniu do roku poprzedniego. Tendencja wzrostowa utrzymuje się od wielu lat, a prognozy na przyszłość przewidują nadal utrzymywanie się tej tendencji.

Polskie firmy w poszukiwaniu nowych rynków zbytu zaczynają szukać sposobów na dotarcie do nich. Planując ekspansję należy mieć na uwadze fakt, że każdy rynek jest specyficzny. Szybki sukces na jednym rynku nie zagwarantuje powtórzenia tego samego w innym kraju. Dlatego inwestując realne pieniądze należy najpierw rozpoznać potencjalny rynek i opracować dostosowaną do niego strategię. Poniżej dowiesz się jakie w tym celu warto podjąć kroki

1. Przeanalizuj runek w Google Global Market Finder

Google Global Market Finder

Dla nikogo nie jest chyba zaskoczeniem, że ta potężna korporacja przygotowała odpowiednie narzędzie dla firm chcących zaistnieć na nowych rynkach. Narzędzie to nazywa się Google Global Market Finder i jest darmowe. Za jego pomocą można określić potencjalne rynki, zdobyć niezbędne informacje dotyczące formalności związanych z działalnością firmy, a także rozpocząć faktyczną sprzedaż produktów i usług.

2. Dowiedz się jak funkcjonuje polska konkurencja

Zazwyczaj jest tak, że drogę którą chcemy przebyć, ktoś wcześniej już przeszedł. Nie zawsze trzeba wytyczać nowe szlaki. Po co zatem wyważać otwarte drzwi? Dzięki analizie naszych konkurentów, którzy już są obecni na danym rynku możemy zdobyć wiele informacji na temat potencjalnych partnerów, sposobu dystrybucji czy reklamy usług i produktów. Dowiedzmy się czy konkurencja prowadzi np. lokalne profile w mediach społecznościowych, czy reklamuje się np. za pomocą Google Ads (dowiedz się więcej o tym co to jest Google Ads), jeśli tak, to na jakie słowa kluczowe się reklamuje, itd.

3. Dowiedz się jak działa miejscowa konkurencja

Niezbędnym krokiem do zdobywania nowego rynku zbytu jest poznanie lokalnej konkurencji, z którą przyjdzie nam stawać w szranki. Bardzo często właśnie ta analiza będzie kluczem do odniesienia sukcesu. Podsunie Ci wiele pomysłów, wskaże gotowe rozwiązania, sposoby dystrybucji produktów i usług oraz informacji o nich.
Pod kątem marketingowym wiedza ta pozwoli Ci z kolei odpowiednio sprofilować reklamę w Google Ads na osoby zainteresowane produktami lub usługami konkurencji, odwiedzające jej strony internetowe czy sklepy.

4. Skontaktuj się z lokalną Polonią

Każdy kto mógł podróżować po świecie wie, że naszych rodaków można spotkać wszędzie. Bardzo często żyją tam oni od pokoleń, znają lokalny język, są przedsiębiorczy, znają i doskonale poruszają się w lokalnych realiach biurokratycznych, mają ogólną wiedzą na temat warunków gospodarczych. Warto ten krok uwzględnić szczególnie wtedy, gdy szukasz partnerów czy przedstawicieli handlowych. Dobrym startem w nowym miejscu może być wizyta w danym kraju i bezpośredni kontakt z rodakami go zamieszkującymi. Lokalne Polonie prawie zawsze są dobrze zorganizowane w oficjalne stowarzyszenia, spotykają się regularnie, mają swoje media (strony internetowe, periodyki, grupy na Facebooku), które warto wykorzystać przy rozeznawaniu rynku, czy poszukiwaniu odpowiednich osób do współpracy.

5. Skorzystaj z pomocy państwa polskiego

Nasz kraj chcąc ułatwić nawiązywanie międzynarodowych kontaktów wspiera powstawanie za granicą izb handlowych i gospodarczych. Kontakt z lokalną izbą to dobry pomysł, aby zdobyć niezbędną wiedzą i osobiste kontakty w konkretnym kraju. Przy szukaniu nowych możliwości dla naszego biznesu kontakt z tymi instytucjami jest bardzo dobrym pomysłem. Listę izb handlowych i gospodarczych znajdziesz tutaj.

6. Przetłumacz stronę internetową, broszury, wizytówki, itp.

Dobre przetłumaczona strona internetowa sama w sobie może zainteresować osoby poszukujące kontaktów biznesowych. Planując ekspansję na zagraniczny rynek, powinniśmy dysponować dobrze przetłumaczoną i przygotowaną pod kątem SEO stroną internetową naszej firmy. Dzięki temu zawsze możemy osoby zainteresowane odesłać do tej strony, wskazać konkretną podstronę czy artykuł. Również atrakcyjne wizualnie i merytorycznie ulotki, wizytówki czy inne materiały to dobry sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych biznesowych partnerów. Warto o to wszystko zadbać znacznie wcześniej, zanim ruszymy w poszukiwaniu nowego rynku czy partnera.

7. Zacznij się reklamować w Google Ads

Logo Google Ads W momencie gdy jesteśmy już pewni tego na jakim nowym rynku chcemy rozwijać naszą działalność, to powinniśmy rozpocząć stosowne działania marketingowe. Bezsprzecznie najlepszym sposobem reklamy jest wykorzystanie kolejnego po Google Global Market Finder narzędzia. Jest nim Google Ads (więcej o Google Ads przeczytasz tutaj). Platforma ta pozwoli Ci na reklamowanie się w dowolnym kraju, w dowolnym języku, a dokładne sprofilowanie odbiorców reklamy pozwoli na ograniczenie budżetu na reklamę. Warto pomyśleć również o tzw. Reklamie displayowej, mającej na celu kształtowanie świadomości marki, rozpoznawalności nazwy czy loga. Dzięki Google Ads najpotężniejsze narzędzie reklamowe jest teraz dostępne dla każdego przedsiębiorcy, a także zwykłego człowieka pragnącego reklamować swoją działalność, stronę internetową, pomysły czy idee. Jeśli jesteś

Podsumowanie

Właśnie zapoznałeś się z najważniejszymi sposobami na reklamę za granicą. Jeśli potrzebujesz usługi Google Ads lub więcej informacji na jej temat to zapraszam do kontaktu poprzez formularz kontaktowy.

ZAMÓW WYCENĘ

Jeśli jesteś zainteresowany usługą reklamy w Google lub chciałbyś zasięgnąć więcej informacji, to zadzwoń lub napisz za pomocą formularza kontaktowego.

lub skorzystaj z formularza poniżej, za darmo i szybko otrzymasz ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest Anibia.pl