ANIBIA

Jak reklamować firmę w Internecie – rozwiązania komercyjne

Jeśli wiesz już czym jest reklama i jakie są sposoby na darmową reklamę, to zapraszam na kolejny artykuł, który pozwoli Ci zdobyć niezbędną wiedzę dotyczącą możliwości reklamowania firm, ale również dowolnej działalności w Internecie.

Każdy prowadzący jakąś działalność komercyjną lub niekomercyjną, stanął lub kiedyś stanie przed pytaniem-dylematem: jak reklamować firmę w Internecie? Sposobów na pokazanie swojej działalności w sieci jest bardzo dużo. Dla większości z nich ograniczeniem będą dwa czynniki: czas jaki jesteśmy w stanie im poświęcić i środki jakie na nie możemy przeznaczyć. 

Internet jest najlepszym miejscem do promocji swojego biznesu, ale również do pokazania swojej osoby, pomysłu lub idei. Niezależnie od tego, czy właśnie rozpocząłeś działalność gospodarczą lub czy masz już ugruntowaną pozycję i stateczną markę, to zawsze warto się reklamować i działać tak, aby być widocznym i wyszukiwalnym w sieci.

Poznaj sposoby jak wypromować się pośród milionów stron internetowych i konkurencji.

1. Czytelna, intuicyjna strona, wartościowy kontent strony internetowej – skuteczny sposób na reklamę firmy

Strona internetowa jest tym, czym np. dla samochodu są opony, czyli miejscem z którym nawet najlepszy samochód styka się ze światem zewnętrznym. W naszym przypadku strona internetowa jest z jednej strony wizytówką firmy, ale z drugiej platformą spotkania firma-klient i klient-oferta. Aby to spotkanie było owocne potrzebne są następujące elementy:

Czytelny i przyjazny interfejs. Każdy odwiedzający w sposób świadomy i intencjonalny naszą stronę, pozostanie na niej dłużej i jest większa szansa, że będzie chciał on skorzystać z naszej oferty/wiedzy. Dodatkowym czynnikiem pozytywnie wpływającym na zainteresowanie treścią i ofertą jest prosty i intuicyjny sposób nawigowania po naszej stronie internetowej. Jeśli w prosty sposób będzie mógł znaleźć to, czego szuka, to nasz sukces jest na wyciągnięcie ręki. Idealną zasadą jest zasada tzw. trzech kliknięć, czyli dotarcie do pożądanej treści po maksymalnie trzech kliknięciach myszą. Jest to złota zasada UX (User Experience), czyli doświadczenia użytkownika. O tym czym jest UX przeczytasz np. tutaj. Pamiętajmy, że Internet stał się tak popularnym medium właśnie dlatego, ponieważ pozwolił na szybki i łatwy dostęp i do informacji, produktów, usług, a co za tym idzie, pozwolił on  na oszczędność czasu użytkownika.

Estetyka strony. Badania wskazują, że użytkownicy którzy uznają stronę za ładną, uznają ją również za przyjazną użytkownikowi i gotowi są na niej spędzić więcej czasu, uznać jej treść czy proponowane usługi za wiarygodne czy interesujące. Tak więc wrażenia estetyczne będą dodatkowym, ale ważnym argumentem do zapoznania się z informacjami o Tobie, Twojej firmie czy z jej ofertą.

Łatwość kontaktu. Celem przeglądania strony internetowej jest zazwyczaj chęć zdobycia konkretnej wiedzy, zakupu lub nawiązanie kontaktu. Aby ułatwić ten ostatni, trzeba zadbać o prosty formularz kontaktowy, umieszczony w intuicyjnej lokalizacji. Część użytkowników przyzwyczajona jest jednak do samodzielnego wysyłania maili za pomocą klienta poczty lub klienta online. Dlatego nie można zapominać u umieszczeniu naszego adresu e-mail napisanego również w formie tekstowej. Dzięki temu łatwiej będzie wysłać maila również z poziomu telefonów lub tabletów.

Dostosowanie do urządzeń mobilnych. Obecnie już ponad 2/3 wejść na strony internetowe pochodzi z urządzeń mobilnych a jest to nadal tendencja wzrostowa. Wpływ ma na to ma przede wszystkim dostępność, powszechność i mobilność telefonów komórkowych. Dodatkowo duże ekrany tych urządzeń pozwalają na coraz bardziej komfortowe przeglądanie treści w Internecie. W tym kontekście ważne pozostaje również szybkie ładowanie strony internetowej. Czy twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym łatwo sprawdzisz narzędziem Test my Site od Google.

Linki do serwisów społecznościowych, w których jesteśmy obecni i aktywni (np. Facebook, Instagram, Youtube, itp.).

Wartościowa treść strony. Użytkownik spędzi więcej czasu na stronie, jeśli jej kontent jest oryginalny, niepowtarzalny i ciekawy. Jeśli tak właśnie się dzieje, to szanse że ktoś zainteresuje się naszą ofertą lub skontaktuje z nami bardzo rosną. Takie osoby chętnie będą powracać lub polecać naszą stronę innym lub się na nią powoływać.

Konkretny język, podkreślania korzyści i zalet. Uwaga ludzka jest trudna do utrzymania przez dłuższy czas, dlatego powinniśmy możliwie treściwie przekazywać informacje. Jeśli oferujemy jakieś produkty, usługi, to powinniśmy podkreślić ich wyjątkowość i benefity dla tych, którzy z nich skorzystają.

2. Pozycjonowanie i optymalizacja pod kątem SEO – skuteczny sposób na reklamę firmy w Internecie.

Błędne jest bardzo popularne poniekąd przekonanie, że wystarczy mieć stronę internetową, aby klienci sami nas znaleźli i do nas dotarli. Kluczowe pozostaje wyzwanie, aby nasza strona stała się łatwo wyszukiwalna w wynikach organicznych wyszukiwarek: Google, Bing, Yahoo, itp. Taką łatwość znalezienia naszej strony umożliwi nam właśnie optymalizacja pod kątem SEO, czyli optymalizacja naszej strony pod kątem silników wyszukiwarek.

Aby wyszukiwarki uznały naszą stronę za wartą pokazania w wynikach wyszukiwania, już na etapie jej tworzenia powinniśmy wiedzieć, co chcemy przekazać i w jaki sposób to zrobić. Dzięki temu będziemy mogli utworzyć przejrzystą mapę strony, nadać odpowiednie nazwy zakładkom, przemyśleć wartościowe adresy url i nasycić treść odpowiednimi słowami kluczowymi. Na optymalizację SEO składają się także inne działania, np. właściwe sformatowanie treści przy użyciu nagłówków (H1-H4), wewnętrznego linkowania i wiele innych, czasami mogłoby się wydawać drobnych czynności, ale które ostatecznie uczynią naszą stronę lepiej widoczną dla wyszukiwarek i naszych klientów.
Optymalizacja pod kątem SEO jest procesem czasochłonnym. Na jej wyniki czasami trzeba dość długo czekać, ale jej efekt jest bardzo wartościowy i długotrwały.

3. Płatne kampanie reklamowe internetowe w Google – jak wypromować firmę dzięki Google Ads?

Logo Google Ads

Na efekty pozycjonowania trzeba czekać, czasami nawet wiele miesięcy. Gdy na efekty nie chcemy lub nie możemy czekać, to z pomocą przychodzi nam Google Ads – system płatnej reklamy w wyszukiwarce Google i u partnerów Google.

Dlaczego warto reklamować firmę w internecie w Google Ads? Odpowiedź jest bardzo prosta. Ponieważ jest to najszybszy i najprostszy sposób na promowania firmy, który pozwala znaleźć się na samym szczycie wyników wyszukiwania w Google.

Trudno uznać płatne reklamy w Google za pełnoprawny zamiennik pozycjonowania strony pod kątem SEO, ale jest to doskonały sposób na szybki dobry start zarówno naszej strony jak i naszego biznesu. Kampanie w Google Ads są niewątpliwie dobrym uzupełnieniem pozycjonowania SEO i najlepiej tak je właśnie traktować.

Ile kosztują płatne reklamy firmy w Google Ads w Internecie? Koszt jest jedną z największych zalet tego systemu reklamy. Zależy on wyłącznie od samego reklamodawcy, jego budżetu i aktualnych potrzeb.

Więcej o Google Ads, czy jest Google Ads i ile kosztuje przeczytasz tutaj.  Jeśli jesteś zainteresowany lub zdecydowany na reklamę w Google Ads, to zachęcam do kontaktu poprzez formularz kontaktowy lub telefonicznie.

4. Jak reklamować firmę w Internecie – reklama w mediach społecznościowych?

Serwisy społecznościowe to podstawowy, oprócz strony internetowej, sposób na dotarcie do klienta docelowego. Założenie profilu w sieciach społecznościowych jest procesem bezpłatnym, ale regularne prowadzenie konta oraz stałe dostarczanie wartościowej treści i utrzymywanie kontaktu ze społecznością najczęściej wymaga zatrudnianie osoby lub osób dedykowanych do tej działalności. Dostarczenie wartościowego i atrakcyjnego kontentu może stać się ważnym źródłem pozyskiwania klientów. Dodatkowo interakcje innych użytkowników w postaci komentarzy, lajków czy udostępnień dadzą nam jasne wskazówki w jakim kierunku podążać przy tworzeniu kolejnych treści.

Obecność w serwisach społecznościowych daje możliwość skutecznego reklamowania firmy. Dodatkowo serwisy społecznościowe oferują możliwości płatnej reklamy, jak np. Facebook Ads. Reklama ta umożliwia nam profilowanie grup docelowych, określanie harmonogramów reklam, budżetów. Reklama w serwisach społecznościowych może być doskonałym uzupełnieniem dla Google Ads.

Pamiętajmy również, że media społecznościowe to bardzo dobre narzędzie komunikacji i pozyskiwania wartościowych kontaktów. Dlatego właśnie warto założyć konto w serwisach takich jak Facebook, LinkedIn czy Instagram.

Podsumowanie

Właśnie zapoznałeś się z najważniejszymi sposobami na skuteczną reklamę komercyjną. Wszystkie z powyższych form wymagają specjalistycznej wiedzy i doświadczenia. Jeśli potrzebujesz takich właśnie usług, to zapraszam do kontaktu poprzez formularz kontaktowy.

Mogą Cię również zainteresować artykuły:

  1. Co to jest Google Ads
  2. Historia, definicja i funkcje reklamy
  3. W jaki sposób reklamować firmę za granicą
  4. Jak wypromować  firmę za darmo
  5. Jak wypromować firmę komercyjnie (artykuł powyżej)
AllEscort