ANIBIA

Jak reklamować prywatne usługi medyczne

 

Reklama prywatnych usług medycznych

Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, wydatki Polaków na prywatną służbę zdrowia w 2020 roku sięgnęły kwoty 44.193 mln zł. To prawie 6 proc. więcej niż w 2019 roku i aż 15 proc. więcej w porównaniu z wydatkami z 2018 roku. W 2021 roku już prawie 50% Polaków korzystało z prywatnej opieki zdrowotnej. Skąd się bierze to tak dynamiczne zjawisko? Na pewno z rosnących oczekiwań Polaków od publicznej służby zdrowia, których ta nie jest w stanie zaspokoić. Dodatkowym czynnikiem jest pandemia, wskutek której dostęp do usług medycznych był znacznie utrudniony, co dodatkowo zwiększyło zainteresowanie prywatną opieką zdrowotną.

Wraz ze wzrostem zainteresowania prywatnymi usługami medycznymi rośnie jednocześnie konkurencja w tym sektorze. Powstaje coraz więcej prywatnych przychodni lekarskich czy laboratoriów analitycznych. Naturalną konsekwencją rozwoju rynku usług medycznych jest zwiększenie zainteresowania usługami marketingowymi dla nowych podmiotów oraz dla tych, które istnieją już od kilkunastu lat. Stopniowo napędza się wyścig mający zapewnić nowych klientów lub utrzymać dotychczasowych.

Jak zbudować właściwą strategię marketingową dla prywatnego usługodawcy medycznego? Do tego wyzwania należy podejść w analogiczny sposób jak się to robi z każdą komercyjną usługą. Trzeba mieć świadomość, że oczywiście część działań marketingowych jest bezpłatna i możliwa do wykonywania przez personel administracyjny prywatnego usługodawcy medycznego. Jednak te najszybsze i najskuteczniejsze wiążą się z potrzebą inwestycji, są to specjalistyczne marketingowe usługi komercyjne.

Kwestia zdrowia i jego ochrony jest jedną z najważniejszych ludzkich potrzeb. Za jej zaspokojenie coraz więcej Polaków decyduje się ponieść dodatkowe koszty. W jaki sposób Polacy wybierają odpowiednią usługę medyczną? Otóż w przypadku potrzeby lub konieczności skorzystania z usługi medycznej pacjenci rzadko zdają się na przypadek. Poszukują raczej znanego im lekarza, rekomendowanego przez bliską im osobę albo przychodni, do której uczęszczają znajomi zadowoleni z jej usług.

Tak więc kluczową dla branży usług medycznych jest rozpoznawalność i rekomendacje zadowolonych pacjentów. Ważna też będzie łatwa wyszukiwalność konkretnej przychodni czy lekarza w wyszukiwarce Google. Oba te cele można osiągnąć za pomocą dwóch narzędzi marketingowych: Google Ads oraz pozycjonowaniem stron pod kątem SEO. Poniżej omówimy obie te formy marketingu dla prywatnych usług medycznych.

Pamiętaj! Jeśli potrzebna będzie profesjonalna pomoc, to zapraszamy do kontaktu poprzez formularz kontaktowy.

Reklama prywatnych usług medycznych w Google Ads

Logo Google Ads

Wyszukiwarka Google jest obecnie najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Twarde dane są nokautujące dla konkurencji. Według serwisu StatCounter GlobalStats udział Google w rynku wyszukiwarek w 2021 roku wyniósł ponad 90%. Już sam tan fakt powinien dać do myślenia gdzie reklamować prywatne usługi medyczne. Oczywiście na platformie, która obsługuje największą liczbę użytkowników. W jaki sposób reklamować usługi medyczne?

Jednym z cenniejszych działań marketingowych jest aktywne poszukiwanie klienta, a najlepiej, znalezienie go zanim jeszcze potrzebuje on konkretnej usługi. Dzięki Google Ads istnieje możliwość dotarcia do klientów w danym obszarze geograficznym oraz poprzez tzw. „reklamy displayowe” budowanie świadomości / znajomości danej przychodni medycznej czy konkretnego specjalisty. Klient który zna specjalistę lub przychodnię chętniej skorzysta z takiej właśnie usługi niż z takiej, z którą spotyka się po raz pierwszy. Dzięki możliwościom Google Ads można również wyświetlać reklamę usługi medycznej wtedy, gdy klient wpisze w wyszukiwarkę konkretną frazę lub zapytanie.

Oto podstawowe cechy formy marketingu dla prywatnych usług medycznych jaką jest Google Ads.

Zalety

 

Wady

Pozycjonowanie stron SEO – marketing dla prywatnych usług medycznych

Pozycjonowanie SEO

Już sam fakt, że ponad 90% użytkowników wyszukiwarek internetowych korzysta z Google przekłada się na konkretne działania marketingowe. Każdy świadomy dostawca usług medycznych podejmuje takie działania, aby jego strona internetowa znalazła się możliwie najwyżej właśnie w wynikach wyszukiwania w Google. Te działania noszą nazwę pozycjonowania strony pod kątem SEO. Obejmują one szereg działań polegających na  interface’u strony, treści, kodu, itp. w taki sposób, aby strona była wyszukiwalna na konkretne zapytania czy frazy. Pozycjonowanie dokonywane przez specjalistów da najlepsze i najtrwalsze efekty. Będzie jednocześnie ono wymagało dobrej współpracy z webmasterem i samym właścicielem strony ze względu na potencjalnie wymagane duże zmiany. Rezultatem będzie wyszukiwalność i rozpoznawalność większa niż u konkurencji, która nie prowadzi takiej działalności marketingowej.

Poniże opiszemy pokrótce najważniejsze cechy tego działania marketingowego.

Zalety

 

Wady

Podsumowanie

Powyższe informacje można podsumować zdaniem, że „w biznesie prywatnych usług medycznych dynamika, dobry timing i odwaga w podejmowaniu decyzji przekładają się na konkretny pieniądz”. Czasami wyprzedzenie konkurencji o kilka tygodni lub miesięcy może skutkować nieproporcjonalnym progresem biznesu i jego tak dużą ekspansją, że da ona zupełnie nowe perspektywy rozwoju. Zatem nie ma co czekać, trzeba zacząć działać!

Jeśli potrzebujesz usługi Google Ads lub chciałbyś uzyskać więcej informacji na jej temat, to zapraszam do kontaktu poprzez formularz kontaktowy.

ZAMÓW WYCENĘ

Jeśli jesteś zainteresowany usługą reklamy w Google lub chciałbyś zasięgnąć więcej informacji, to zadzwoń lub napisz za pomocą formularza kontaktowego.

lub skorzystaj z formularza poniżej, za darmo i szybko otrzymasz ofertę

Administratorem Państwa danych osobowych jest Anibia.pl