Jak reklamować firmę w Internecie za darmo?
Zakładając „od zera” jakiś rodzaj działalności często musimy się liczyć z ograniczonym budżetem. Pierwszym pytaniem jakie się nam wtedy nasuwa jest to: jak mogę reklamować moją firmę za darmo. W tym pierwszym okresie, zwykle krytycznym z punktu widzenia przyszłości naszej działalności, poszukujemy możliwości promowania naszej firmy zupełnie za darmo. Oto sposoby, które pomogą rozwinąć nam działalność bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów.
W innych artykułach możesz dowiedzieć się czym jest reklama oraz jakie pełni funkcje oraz jak komercyjnie reklamować swoją firmę. Zapraszam do lektury.
1. Wizytówka Google, czyli jak promować biznes lokalny w Internecie
Pierwszy sposób darmowej reklamy naszej firmy powinien stać się jednym podstawowych działań każdej osoby prowadzącej jakąkolwiek działalność publiczną. Wizytówka Google Moja Firma powinna być podstawowym sposobem zamanifestowania swojego istnienia. Dzięki utworzeniu profilu Google Moja Firma Twój biznes staje się widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania, w Featured snippet (to wyświetlające się w wyszukiwarce Google specjalne fragmenty z odpowiedzią) oraz na Mapach Google.
Dzięki obecności w Google Maps osoba poszukująca twoich produktów lub usług ma możliwość szybkiego otrzymania niezbędnych informacji o Tobie, w tym adresu, telefonu, godzin otwarcia, adresu strony internetowej, zdjęć siedziby firmy, zdjęć i opisów produktów. Jak wiele informacji o Twojej firmie będzie można znaleźć, zależy od tego ile jakie informacje umieścisz w Wizytówce.
Wizytówka Google Moja Firma daje możliwość dwustronnego kontaktu z klientami poprzez specjalny chat oraz otrzymywania od klientów ocen za zakupione, produkty czy usługi. Dobrze prowadzony profil Wizytówki Google potrafi przyciągnąć zainteresowanie wielu klientów, a to z pewnością przełoży się na świadomość marki i uzyskiwane dochody.
2. Promocja firmy w Internecie w ramach dyskusji eksperckich na tematycznych grupach dyskusyjnych
Bardzo częstym i dobrym nawykiem jest poszukiwanie opinii i informacji o przedmiotach, których planujemy zakup lub usługach, z których potrzebujemy skorzystać. W takiej sytuacji sięgamy do forów, tematycznych grup dyskusyjnych, aby uzyskać potrzebną nam wiedzę. Właśnie na forach lub grupach dyskusyjnych zwykle znajdujemy wątki lub dyskusje, które pomagają nam dokonać ostatecznego, możliwie najlepszego wyboru.
Powyższy stan rzeczy otwiera nam duże pole do działania w kwestii reklamy naszej własnej działalności. Na forach możemy dzielić się informacjami o naszych produktach lub usługach, rekomendować je, podkreślać ich zalety lub wyjątkowość. Część forów umożliwi również dodawanie linków, co dodatkowo ułatwi odnalezienie naszego biznesu. Tam gdzie publikowanie linków nie jest możliwe, można w sposób rzeczowy zaangażować się w dyskusję, zyskując tym samym zaufanie innych forumowiczów. Zaufanie to oraz nasze rzeczowe dyskusje powinny się przełożyć na zainteresowanie naszymi usługami lub produktami. Wizerunek eksperta pozwoli nam na zbudowanie społeczności zainteresowanej konkretną tematyk oraz ufającym naszemu profesjonalizmowi.
3. Jak reklamować firmę w mediach społecznościowych?
Media społecznościowe to kolejne „must have” dla każdego, kto prowadzi swoją własną firmę. Przy odrobinie kreatywności, wyczuciu trendów za pomocą mediów społecznościowych można skutecznie zareklamować swoją firmę.
Trzeba być świadomym tego, że poszczególne serwisy społecznościowe mają swoją charakterystykę i specyficzne grono odbiorców. Warto tę charakterystykę poznać i nauczyć się nią posługiwać do naszych celów. Najbardziej popularnym serwisem społecznościowym pozostaje Facebook. Na nim możemy podzielić się wartościową treścią z naszymi znajomymi. Warto podzielić się w publikowanych postach odpowiednio ładną grafiką, linkiem do jakiegoś artykułu czy klipu video. Jeśli treść spodoba się społeczności, to jej skuteczność i zasięgi może być zaskakująco duża.
Niektóre media społecznościowe nastawione są bardziej na treść wizualną w postaci obrazu. Tak jest w przypadku Instagrama. Jeśli posiadamy talent fotograficzny, to właśnie Instagram może być strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Piękne zdjęcie plus interesująca, kompaktowa treść to przepis na sukces w Instagramie.
Istnieje wiele innych mediów społecznościowych o różnych profilach, ale łączy je jedno. Pozwalają one na kontakt bezpośredni z potencjalnymi klientami. Reakcje naszych klientów na publikowany kontent, to dobry drogowskaz, w jakim kierunku powinniśmy rozwijać swoją działalność na serwisach społecznościowych.
Warto wspomnieć również, że część mediów społecznościowych oferuje nam możliwość zamieszczania na nich płatnych reklam. Być może na jakimś etapie rozwoju naszej firmy sięgniemy również i po taką formę promocji naszej firmy.
4. Jak reklamować firmę za pomocą bloga?
Od wielu lat prowadzenie bloga to świetna metoda na pozyskiwanie klientów, stały kontakt z czytelnikami oraz również na reklamę. Blogowanie to swoisty fenomen. Niektórzy blogerzy są regularnie obserwowani przez setki, tysiące, a nawet miliony osób. Tak naprawdę nie ma znaczenia jakiej tematyki dotyczy nasz blog, czy jest to branża kosmetyczna, motoryzacyjna, usługowa, itp.. Najważniejsza jest rozsądna regularność publikowania treści i umiejętność interesującego opisu tematu. Użytkownicy chętniej ufają komuś, kogo znają, od kogo dowiedzą się czegoś wartościowego, interesującego. Dobre prowadzenie bloga daje nam możliwość uzyskanie statusu specjalisty w danej branży lub nawet stania się trendseterem, jeśli tylko posiadamy do blogowania ponadprzeciętny talent. Według specjalistów SEO, blog to dobry sposób na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
5. Jak reklamować firmę za pomocą vloga?
Video blog to bardzo specyficzny sposób – blogowania, ale za pomocą klipów video. Jeśli potrafisz dynamicznie, interesująco opowiadać na temat danego zagadnienia, to ten sposób reklamowania swojej firmy może być prawdziwą „kopalnią złota”. Klasyczne przysłowie mówi, że „obraz wart jest więcej niż tysiąc słów”. Obraz łatwiej zapada w pamięć, a osoby które są dobrymi vlogerami wydają się nam bliższe, często stają się naszymi idolami, z którymi się identyfikujemy. Najlepsi vlogerzy całą swoją reklamę własnego biznesu i siebie samych mogą oprzeć wyłącznie na tym medium. Obiorcy tych najlepszych vlogerów z niecierpliwością wyczekują każdego kolejnego klipu swoich idoli.
W ramach vlogu można reklamować wiele produktów i usług, nie koniecznie własnych. Dla najbardziej utalentowanych w tej dziecinie vlogowanie samo w sobie może stanowić źródło dochodu a nawet sławy. Dużą popularnością cieszą się także vlogi, na których testowane i rekomendowane są różne produkty.
Jeśli masz stosowny talent, to warto spróbować tego medium dotarcia do innych osób. W świecie vlogów często zdarza się tak, że talent do tej formy przekazu odkrywany jest i dynamicznie się rozwija, mimo pierwotnego przekonania jego autora, że do vlogowania się nie ma odpowiedniego talentu. Może zatem warto spróbować?
6. Jak reklamować firmę za pomocą klipów video?
Obraz jest bardzo dobrym nośnikiem treści reklamowych. Niektóre klipy lub reklamy zapadają w pamięć do tego stopnia, że stają się one nieodłącznie związane z konkretnym produktem. Mamy przykłady klipów, które na stałe weszły do kultury masowej i są znane kilku pokoleniom widzów. Nowatorski, oryginalny w formie i treści klip jest w stanie skutecznie i na długi czas wypromować markę i jej logo.
Stworzenie kanału na Youtube daje możliwość budowania wizerunku eksperckiego. Promuje też własny wizerunek i otwiera perspektywę na dzielenie się własną wiedzą. Posiadając atrakcyjny klip video można go również użyć do płatnej reklamy w Google Ads, gdzie będzie przyciągał potencjalnych klientów.
7. Jak reklamować firmę za pomocą e-booków?
Posiadanie we własnym portfolio e-booków tematycznych to kolejny sposób na budowanie wizerunku eksperckiego. Bardzo często rozwijając się w jakiejś dziedzinie, nabywamy wiedzę i kompetencje, które mogłyby komuś pomóc u początku jego kariery lub zachęcić do zainteresowania się zupełnie nowym tematem. Dzieląc się z kimś wiedzą lub doświadczeniem, czy tego chcemy czy nie, stajemy się dla kogoś pewnego rodzaju autorytetem w danej dziedzinie.
W zależności od naszego uznania jak bardzo wartościowa jest wiedza, którą chcemy się podzielić, możemy opublikować e-booka w formie płatnej lub darmowej. E-booki znajdziemy w ofercie blogerów, freelancerów, specjalistów z danej dziedziny. Na wydanie ebooków decydują się również sklepy internetowe, a także firmy usługowe. Dobrze przygotowany, darmowy ebook może opisywać treści, które pogłębić można na naszej stronie, naszym blogu lub odwoływać do wskazanej przez nas treści.
Ciekawą praktyką są ebooki partnerskie, które odwołują nas na strony nam zaprzyjaźnione i odwrotnie. W taki sposób wzajemnie można pomóc sobie docierać do coraz większego grona klientów.
Kolejną popularną praktyką jest udostępnienie darmowych ebooków w zamian za podanie swojego maila, na który to mail zostanie wysłany ebook. Taka forma pozwoli nam budować bazę naszych klientów.
8. Jak reklamować firmę za pomocą newslettera?
Newsletter to jedno z bardziej niedocenionych narzędzi marketingu. Jest on jednocześnie jednym z najstarszych sposobów na budowanie baz danych klientów.
Lista osób, które świadomie i z własnej woli wpisują się na newsletter stanowi ogromną wartość dla firmy. Jego podstawową zaletą jest to, że dzięki niemu można stworzyć własną bazę osób, które są zainteresowane naszym produktem, usługami lub publikowaną przez nas treścią. Newsletter to także dobre narzędzie komunikacji. Może posłużyć do rozpowszechniania informacji o nowych produktach, bieżących promocjach czy aktualnościach. Osoby, które wpisują się na subskrypcję newslettera, to osoby mające kontakt z naszą stroną, potwierdzające tym samym swoje zainteresowanie naszą ofertą lub wiedzą.
Podsumowanie
Po przeczytaniu artykułu można dojść do wniosku – i na tym zależało autorowi – że reklamowanie firmy w Internecie wcale nie jest skomplikowane. Większość przedstawionych działań może wykonać każdy przy odrobinie chęci, samozaparcia i systematyczności.
Jeśli zatem zapoznałeś się z powyższym artykułem, sporządziłeś checklistę działań, które powinieneś wykonać w celu promowania swojej firmy i wszystkie te kroki wykonałeś, to zapraszam do zapoznania się z komercyjnymi sposobami reklamowania swojej działalności.
Artykuły, które również mogą Cię zainteresować:
- Co to jest Google Ads
- Historia, definicja i funkcje reklamy
- W jaki sposób reklamować firmę za granicą
- Jak wypromować firmę za darmo
- W jaki sposób wypromować firmę komercyjnie
- Jak reklamować dewelopera w Internecie
- Jak reklamować fundacje i stowarzyszenia w Internecie
- Jak reklamować w internecie kancelarię prawną, adwokatów i radców prawnych
- Jak reklamować biuro rachunkowe w Internecie?
- Reklama hotelu – jak wyprzedzić konkurencję i przyciągnąć nowych gości
- Rozpoznawalny biznes dzięki reklamie w Google Ads
ZAMÓW WYCENĘ
Jeśli jesteś zainteresowany usługą reklamy w Google lub chciałbyś zasięgnąć więcej informacji, to zadzwoń lub napisz za pomocą formularza kontaktowego.
- Zadzwoń : +48 663 336 662
lub skorzystaj z formularza poniżej, za darmo i szybko otrzymasz ofertę